16 marca 2013

Przepis na krem z zieloną herbatą.

Witajcie :)
Ukręciłam drugi krem i przy okazji, pokażę Wam jak ten proces wyglądał krok po kroku.

Krem tłusty z zieloną herbatą.
Skład:                                     Ciężar nasypowy                             Na 30g:
Faza olejowa: 30%
Emulgator MGS 4%                  0,6g/1ml                                         2ml
Alkohol cetylowy 4%               0,4g/1ml                                          3ml
Masło kakaowe 7%                   1g/1ml                                             2,1ml
Olej kokosowy 15%                 1g/1ml                                             4,5ml
Witamina E                                                                                         3 kapsułki

Faza wodna: 70%
Gliceryna 15%                                                                                   4,5ml
Napar z herbaty 65%                                                                       16,5 ml
 Wszystkie przedmioty dezynfekujemy!


  1. Wodę destylowaną no oko wlewamy do szklanki, wrzucamy torebkę zielonej herbaty i wstawiamy do kąpieli wodnej. 
  2. Po zaparzeniu wyjmujemy, aby ostygła.
  3. Do drugiej szklanki wkładamy składniki fazy olejowej.
  4. Odmierzamy odpowiednią ilość naparu, do którego dodajemy glicerynę.
  5. Wstawiamy obie szklanki do kąpieli wodnej i czekamy aż...
  6. ...obie fazy staną się klarowne (wszystko się rozpuści). Przelewamy fazę olejową do fazy wodnej.
  7. Mieszamy spieniaczem do mleka przez minutę, a szklanka cały czas jest w kąpieli wodnej (zdejmujemy wcześniej sprężynkę ze spieniacza, aby nie napowietrzać kremu).
  8. Wyjmujemy szklankę z kąpieli wodnej i nadal mieszamy.
  9. Przestajemy mieszać, gdy krem wyraźnie zgęstnieje, a mieszadełko zwolni i przestanie pracować.

Krem gotowy! Przekładamy do pojemniczka, przechowujemy w lodówce 2-3 tygodni. Jeśli mamy konserwant to dodajemy go pod koniec mieszania. Wtedy krem zyskuje ważność 6 miesięcy i może sobie stać w łazience.
Kremik wyszedł oczywiście gęsty i tłusty, o lekkim zapachu kokosa. Również trafił do mojej mamy.
A dlaczego zielona herbata? Bo to antyoksydant, oczyszcza organizm, lekko ściąga skórę i wzbogaca krem w witaminy B,K,P,C oraz w sole mineralne fluor, żelazo, magnez, mangan, potas, wapń, fosfor i cynk. Ponadto ma działanie łagodzące, nawilżające, bakteriobójcze.
Z opinii mojej mamy - wreszcie krem, który szybko się wchłania i dobrze nawilża jej skórę.

Teraz muszę się zabrać za krem dla cery dojrzałej i wykorzystać m.in. kwas hialuronowy. Ale spodobało mi się i mam ochotę na więcej. Niesamowita przygoda.
Zachęcam do niej każdą z Was :)

16 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie :) a przepisy masz już gotowe czy sama metodą prób i błędów dochodzisz do wyniku?
    Powodzenia w sporządzaniu kolejnego kremiku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wymyślam przepisy, sugeruję się tylko przedziałami stężeń emulgatora i innych substancji czynnych.
      Dziękuję :)

      Usuń
  2. Informuję, że zostałaś nominowana na moim blogu do The Versatile Blogger Award:)

    http://moj-styl-ma-pasja.blogspot.com/2013/03/libster-blog-award-versatile-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  3. kusisz tymi kremikami *.* ja bym dla siebie zmieniła oleje, np. na olej z pachnotki i z nasion malin/ konopny, bo kokosowy mnie zapycha, ale nie wiem jak kakaowy.

    Świetny pomysł z zieloną herbatą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, można zmieniać oleje i masła do woli :)

      Usuń
  4. Super pomysł na własny indywidualnie dobrany krem;)
    Wygląda kusząco i zachęca do własnego eksperymentowania;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale kusisz tymi kremami :) Muszę spróbować :)
    Fajny blog, będę wpadać częściej + obserwuje :)
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o bardzo mi się podoba. Może sama coś pokombinuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana no i pokusiłaś...właśnie zrobiłam krem z zieloną herbatką,troszkę z innymi składnikami ale motyw przewodni ten sam :) Podejrzewam, że będzie mega nawilżający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Mam nadzieję, że będziesz zadowolona :)

      Usuń
  8. kurczę - musze tego spróbować ;-) - teraz mnie natchnęłaś i będe sobie kremy kręcić całymi dniami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę:) trzeba się tylko zaopatrzyć gdzieś w składniki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach kilka wpisów odnośnie teorii kręcenia kremów. Na pewno znajdą się tam adresy sklepów i wszystko inne, co wiedzieć trzeba :)

      Usuń
  10. jak ja kocham zieloną herbate :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...